Pasaules Ūdens diena

https://photos.app.goo.gl/31ZqGvdBzRxAgsUo8
Vairāk foto šeit

Pasaules Ūdens diena akcentē ūdens nozīmi cilvēka dzīvē, tā patieso vērtību un to, kā mēs visi kopā varam labāk aizsargāt šo vitāli svarīgo resursu, jo piesārņojums daudzviet rada milzu izaicinājumus nodrošināt cilvēka pamatvajadzību pēc tīra ūdens. Pēc Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) iniciatīvas tā pirmo reizi visā pasaulē tika atzīmēta 1993. gadā. Šī diena ir starptautiskas svinības un iespēja aicināt ikvienu pievērst uzmanību ūdens resursu nozīmei un ilgtspējīgai apsaimniekošanai, mudinot sabiedrību domāt ne vien par savas, bet arī nākamo paaudžu veselību un izdzīvošanas iespējām. Latvijā šo dienu atzīmē kopš 1996. gada.

Arī Ogresgala pamatskolas skolēni savās stundās akcentēja ūdens nozīmi cilvēka dzīvē. Meklēja informāciju, skatījās videomateriālus par ūdens taupīšanu. Skolnieki klasēs veidoja plakātus, bija iespēja demonstrēt un paplašināt savas zināšanas erudīcijas spēlē “Ko es zinu par ūdeni?”

2.klases skolēni latviešu valodas stundās izzināja, kas ir Pasaules Ūdens diena, dabaszinībās noskaidroja, kāda  ūdens nozīmi dabā un uzskatāmi vizualizēja ūdens ciklu dabā, izmantojot maisiņus. Arī sociālo zinību stundā meklēja dažādus faktus par ūdeni tīmeklī.  Klases stundā noskatījās filmiņu par ūdens iegūšanu un taupīšanu, bet datorikā veidoja testa jautājumus par ūdeni un mācību platformā Kahoot izveidoja jautājumu spēli.

4.klases skolēni vizuālās mākslas stundā veidoja plakātu “Ūdens diena”. Plakātu zīmējām ar krītiņiem, pēc tam izklājām zilas kreppapīra loksnes uz zīmējuma un ar ūdens pilverizatoru samitrinājām tās. Vērojām, kāds efekts radies. 2.stāva gaitenī tika veidota izstāde ar bērnu darbiem.

4.klases skolēni secināja, ka ūdens ir ļoti svarīgs dzīvības atjaunošanas un uzturēšanas procesā. Tas ir neaizstājams visām ekosistēmām uz Zemes. Tas ir pamats visam dzīvajam. Ūdens izmantošana ir saistīta ar daudzām nozarēm, sākot no lauksaimniecības līdz ražošanas procesiem. Bez pietiekama ūdens pieejamības viss būtu apdraudēts. Ikdienā mēs bieži piemirstam, ka daudzās pasaules daļās ūdens trūkums jau ir nopietna problēma. Savus secinājumus atspoguļoja plakātā.

4., 5., 6., 7. klašu skolēni piedalījās Ūdens dienas erudīcijas konkursā, kurā aktualizēja ūdens resursa lomu mūsu dzīvē. Skolēni uzzināja daudz jauna par saldūdens ierobežotajiem resursiem un dažādām problēmām, ko rada ūdens trūkums dažādās pasaules vietās. Konkursā atraktīvā veidā skolēni atbildēja uz jautājumiem gan par ūdens patēriņu ikdienā, gan dažādu produktu, piemēram, siera burgera, ādas apavu vai viena kokvilnas krekliņa ražošanu. Konkurss bija arī lieliska iespēja pielietot savas angļu valodas zināšanas.

7. klases skolēni centās izteikt savas jūtas uz papīra lapas lāsītes veidā, zīmējot un aprakstot “Kā izmantot ūdens resursus taupīgāk un, kur smelt jaunus ūdens resursus, kādā veidā tos iegūt un izmantot atkārtoti?”

8.klases skolēni Starptautiskajā Ūdens dienā paņēma līdzi atkārtoti  lietojamās ūdens pudeles un šajā dienā ūdens vietā dzēra bērzu sulas, tādējādi pievēršot uzmanību resursu taupīšanai un veselīgām izvēlēm ikdienā.

Neuztveriet ūdeni kā pašsaprotamu – tā ir dāvana! Taupiet ūdeni, esiet zinātkāri, pārtrauciet piesārņot ūdeni, aizsargājiet dabu, piedalieties vietējo upju, ezeru, mitrāju vai pludmaļu sakopšanā.

Apkopoja skolotāja Z.Puķāne