No 4. līdz 7.maijam 5 mūsu skolas skolēni –Linda un Laura Gaigalnieces, Kristiāns Caune, Maksims Timohins un Aigars Rutks piedalījās Baltijas jūras projekta virtuālajā nometnē, kurā tāpat kā citās nometnēs bija tikšanās ar vides speciālistiem un dalībniekiem no dažādām valstīm, darbnīcas un diskusijas par vidi un tās saudzēšanu . Kopumā no Latvijas nometnē piedalījās 28 dalībnieki . Skolēni novērtēja nometnes labo organizētību, lielo nodarbību un diskusiju daudzveidību gan par vides , gan globālās pilsonības jautājumiem.
Skolēnu atskats par dalību nometnē:
Maksims Timohins, 9.klase
‘’ Es piedalījos Baltija jūras projekta virtuālajā nometnē, kura ilga 4 dienas. Nometnē bija iespēja piedalīties dažādās darbnīcās, tiešsaistes lekcijās un pasākumā Bioblitz, kurā gājām ārā un fotografējām vietējo floru un faunu.
Es piedalījos trijās darbnīcās: Virtual escape room ‘’Save the world’’, kurā grupās bija jāglābj pasaule , pildot uzdevumus par ekoloģijas saglabāšanu, Future School 2030, kurā mēs kopā ar Martin Jarrath BSP koordinatoru Vācijā pārrunājām, ko mēs gribam iemācīties skolā un kā to panākt. Es piedalījos arī darbnīcā, kas bija veltīta 35. Černobiļas avārijas gadadienai. Tajā mēs diskutējām par atomenerģijas nozīmi mūsdienās, tās plusiem un mīnusiem.
Es biju arī trijās tiešsaistes lekcijās, kurās stāstīja par globalizāciju, starptautisko Ūdens dienu un Zerowaste (bezatkritumu saimniekošanas) kustību. Pēc šīm nodarbībām varu secināt, ka jaunieši, kuri dzīvo Baltijas jūras reģionā, domā apmēram līdzīgi un viņiem ir līdzīgas problēmas. Toties manas domas, uzskati ļoti bieži un stipri atšķīrās no vienaudžu. Bija interesanti uzzināt citu viedokli un aizstāvēt savējo. Nodarbībās arī stāstīja, kā bija veicies jauniešiem, kuri bija darījuši šos pašus uzdevumus 2017. gadā un bija ļoti interesanti uzzināt, cik stipri ir mainījušies mūsu uzskati un galvenās problēmas pasaulē . Kopumā nometne bija ļoti interesanta un es daudz ko uzzināju.’’
Linda Gaigalniece, 9.klase
‘’Četras dienas, ko pavadīju Baltijas jūras projekta digitālajā nometnē man bija īpašas. Nezināju, ka tik daudz dalībnieku no dažādiem pasaules nostūriem varam būt tik ļoti saistīti par vienu tematu-daba ap mums. Organizatori bija parūpējušies, jo visu nometnes laiku nebija neviena paša mirkļa bezdarbības.
Ar spriganu enerģiju un jautru noskaņu nometni atklāja Nikolajs Kričevskijs(Nicolai Krichevsky), izraisot apbrīnu par to, cik atraktīvi un saistoši cilvēki var iesaistīt pārējos darbā.
Nometne mums piedāvāja lielu izvēli ar nodarbībām, kurās varējām iesaistīties. Visinteresantākās man šķita Martina Jarrata(Martin Jarrath) nodarbība, kurā diskutējām par lietām, kādas nepieciešams apgūt skolās, kā arī Andreja Pankratova un Viktorijas Lepas(Andrey Pankratov, Secretary general of Estonian MUN and Viktoria Lepp, UNESCO ASPnet Coordinator in Estonia) interaktīvā nodarbība ar iedomu savienību Apalangu, līdzīgu kā Baltijas valstis. Mums bija jāizmanto savas argumentēšanas prasmes, lai varētu aizstāvēt savu piešķirto valsti, tās vērtības un izvēles.
Pozitīvas atsauksmes ir gan no skolēniem, gan skolotājiem par nometni, kur man bija iespēja diskutēt un dalīties par nākotnes vīzijām gan kā personībai, gan kā skolas pārstāvei’’.
Kristiāns Caune, 9.klase
‘’Baltijas jūras projekta vides nometnē ieguvu daudz jaunu zināšanu. Katru dienu varēja piedalīties 3 dažādās darbnīcās un katrā no tām bija 4 izvēles.
Viena no visspožākajām darbnīcām , manuprāt, bija ESTMUN darbnīca, kas parādīja , kā var veidot karjeru Apvienoto Nāciju(United Nations) organizācijā. Šajā darbnīcā bija 6 grupas, katrā grupā 3-4 cilvēki. Katras grupas dalībniekiem bija dota sava valsts, neliels apraksts par tās problēmām un labajām lietām tajā. 3 minūšu laikā mēs pastāstījām pārējiem par savu valsti un tad mums bija jāizdiskutē, ko darīt , lai problēmas atrisinātu.
Šī darbnīca bija ļoti interesanta un aizraujoša, jo tajā bija jāizmanto prasme pārliecināt, argumentēt savu viedokli. Darbnīcas noslēgumā, mani ieinteresēja šāda veida karjera, par ko iepriekš nebiju aizdomājies.
Projekta nometnē bija ļoti daudz citu darbnīcu un lekciju par dabas piesārņojumu, alternatīvajiem enerģijas avotiem.
Manuprāt, šādas nometnes ir domātas ikvienam, jo katrs varēja atrast sev interesējošu tēmu, darboties saistošās darbnīcās, satikt līdzīgi un atšķirīgi domājošus jauniešus.”
Informāciju sagatavoja S.Jekoviča